نکات مهم در چاپ تراکت

علی رضا
10 آبان 1400
78 دقیقه زمان برای مطالعه
تراکت تبلیغاتی
4/5 - (2 امتیاز)

نکات مهم که باید در چاپ تراکت دقت کنیم

تراکت تبلیغاتی یکی از موثرترین انواع تبلیغات است که هرگز منسوخ نمی شوند.

توزیع آنها مقرون به صرفه بوده و آسان است. با این حال ، اگر در این شکل از بازاریابی تازه کار هستید ، ایجاد یک طرح تبلیغاتی برای تبلیغات می تواند پیچیده و سخت باشد.

در این مقاله ، گروه چاپ شریف با بیان نکات مهم چاپ تراکت تبلیغاتی شما را راهنمایی می کند تا تراکت تبلیغاتی شما بیش از هر زمان دیگری حرفه ای به نظر برسد.

اندازه مناسب را برای تراکت تبلیغاتی خود انتخاب نمایید

برای طراحی تراکت تبلیغاتی ، اندازه ای که انتخاب می کنید به محتوای آگهی تبلیغاتی شما و نحوه توزیع آن بستگی دارد.

اگر می خواهید تراکت های خود را از طریق پست ارسال کنید ، اندازه ای را انتخاب کنید که بتواند در یک صندوق پستی مناسب باشد ، مانند تراکت های اندازه A5 اگر می خواهید تراکت تبلیغاتی خود را به دیوارها بچسبانید ، بهتر است اندازه های بزرگتر مانند تراکت های اندازه A3 را انتخاب کنید.

در گروه چاپ شریف بهترین چاپ تراکت را برای شما چاپ می کنیم!

 از کاغذ با کیفیت استفاده کنید

وقتی صحبت از تراکت تبلیغاتی می شود ، کیفیت کاغذ جزو نکات مهم در چاپ تراکت هست.

استفاده از کاغذ مرغوب باعث می شود که تراکت شما بیش از تراکت معمولی نشان داده شوند. به عنوان مثال ، به جای استفاده از کاغذ تحریر برای چاپ تراکت ، می توانید از کاغذ گلاسه استفاده نموده و حتی یک جلوه ویژه به آن اضافه کنید.

تراکت با کیفیت همچنین از دوام بالاتری برخوردار هستند به علاوه باعث می شود که آگهی های تبلیغاتی شما از نمایش بیشتر برخوردار شوند و حرفه ای به نظر برسند.

نکات مهم در طراحی تراکت

به تراکت تبلیغاتی خود اجازه دهید “نفس بکشد”

بسته به طرح و اندازه تراکت خود ، باید همیشه فضای قابل توجهی برای تنفس به عناصر طراحی خود بدهید.

در غیر این صورت شما با فشردن اطلاعات بیش از حد مشتریان بالقوه خود را گمراه میکنید.

به عبارت دیگر ، در طراحی خود بیش از حد شلوغ نکنید!

برای تراکت تبلیغاتی ، معمولاً طرح های ساده با محتوای مستقیم به نقطه اصلی ترجیح داده می شوند ، زیرا انتقال پیام را آسان می کند.

از تصاویر تار (با وضوح پایین) استفاده نکنید

وضوح تصویر PPI یا DPI گفته می شود که پیکسل / نقطه نمایش داده شده در هر اینچ تصویر است.

تصاویر با وضوح پایین پیکسل / نقطه کمی دارند و اگر آن پیکسل ها / نقطه ها بزرگ شوند ، تصویر را تار می کند.

برای تراکت تبلیغاتی، تصاویر نشان دهنده ی سریع اطلاعات است و برای مردم نیز چشم نواز است.

وضوح تصویر تاری تصویر نه تنها باعث می شود که آگهی تبلیغاتی شما به ضرر تبدیل شود!  بلکه می تواند بر تصویر برند شما به طور کلی تأثیر بگذارد.

اطمینان حاصل کنید که تصاویر با استفاده از وضوح بالا (حداقل 300dpi) طراحی شده و برای اطمینان از شارپ و حرفه ای به نظر رسیدن نتیجه چاپ دقت لازم به عمل آید.

خواندن متن خود را سخت نکنید

متن یکی از مهمترین نکات در طراحی و چاپ تراکت است.

اگر مشتریان بالقوه شما قادر به خواندن تراکت تبلیغاتی شما نباشند ، چه فایده ای خواهد داشت؟

انتخاب فونت های مناسب در اندازه مناسب (حداقل 6pt) و رنگ ها موضوعی است که باید به دقت فکر کنید.

ساده و آسان خواندن فونت های شما مهمترین شرط برای گرفتن نتیجه مطلوب است.

از حالت رنگ اشتباه استفاده نکنید در دنیای دیجیتال طراحی گرافیک ، چند حالت رنگی برای استفاده در هنگام طراحی هر اثر هنری وجود دارد که عمدتا RGB یا CMYK هستند.

به زبان ساده ، حالت RGB عمدتا برای استفاده دیجیتال است ، در حالی که حالت CMYK برای چاپ افست مناسب است.

این به این دلیل است که حالت مناسب رنگ بر کیفیت رنگ تراکت تبلیغاتی شما تأثیر می گذارد.

در مورد رسانه های چاپی ، حتماً همیشه از حالت رنگی CMYK استفاده کنید.

نتیجه نکات مهم چاپ تراکت تبلیغاتی

با این کار ، امیدواریم وقتی شروع به ایجاد تراکت تبلیغاتی خود می کنید ، از دانش طراحی و چاپ نیز برخوردار باشید. در گروه چاپ شریف ، با رعایت اصول طراحی حرفه ای و بهترین کیفیت چاپ در خدمت شما عزیزان هستیم.

همکار گرامی در حالی که شما در حال طراحی تراکت های جذاب خود هستید ، می توانید وب سایت ما را بررسی کرده و شروع به سفارش تراکت های فوق العاده انجام دهید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

لیبل محصول

نکات مهم در طراحی لیبل

20 نکته طلایی در طراحی لیبل با توجه به گسترش کسب‌ و کارها و افزایش تعداد رقبا در ...
علی رضا
27 بهمن 1400
چاپ کتاب

چاپ کتاب و دانستنی ها آن

قطع کتاب چیست: اصطلاحی است که ‌بیانگر ابعاد کتاب است. برای مثال بجای ‌کتاب ۱۷ در ۲۴ میگویند ...
محمد علی شریفی
05 اسفند 1400
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader