نکات مهم در طراحی لیبل

علی رضا
27 بهمن 1400
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
لیبل محصول
4.3/5 - (3 امتیاز)

20 نکته طلایی در طراحی لیبل

با توجه به گسترش کسب‌ و کارها و افزایش تعداد رقبا در صنایع مختلف باید بتوانید اطلاعات مورد نیاز مشتری را در یک نگاه در اختیارش قرار دهید و او را به استفاده از محصولات خود ترغیب کنید.

اهمیت استفاده از لیبل 

از آنجایی که لیبل یا برچسب به عنوان شناسنامه‌ای برای معرفی برند و محصول شما استفاده ‌می‌شود، علاوه بر داشتن جذابیت و زیبایی بصری باید بتواند با اولین نگاه به مشتری اطلاعات مورد نیاز در خصوص آن محصول را ارائه نماید.

گویا بودن اطلاعات و انتقال سریع آن یکی از ویژگی‌های مهم لیبل است چرا که در هویت بخشیدن به برند تجاری‌تان نقش بسیار مهمی ایفا خواهد نمود و باعث رشد و ارتقای کسب‌وکارتان خواهد شد. که این موضوع وجه تمایز شما از سایر ‌رقبایتان به حساب‌ می‌آید. بنابراین باید لیبل با کیفیت بالایی را چاپ نمایید.

با توجه به نقش مهم لیبل در برندینگ کسب‌وکارها، هزینه‌ی طراحی و چاپ آن بسیار مقرون به‌صرفه است اما باید توجه داشته باشید که باید چاپ لیبل با کیفیت انجام شود. گروه چاپ شریف با توجه به تجربه و سابقه در زمینه خدمات چاپی با هزینه‌های  بسیار مناسب بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌نماید.

چرا باید از لیبل استفاده کرد؟

۱. برای معرفی همه‌ی محصولات کاربرد دارند.

۲. در اندازه‌ها و اشکال مختلف، متناسب با نوع نیاز شما طراحی‌ می‌شود .

۳.برچسب حاوی اطلاعات مهم و کاربردی است که در جلب رضایت و وفاداری مشتری بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

۴.امکان استفاده از رنگ‌ها برای جذابیت بخشیدن به برچسب وجود دارد.

۵. استفاده از آن بسیار مقرون‌به‌صرفه و آسان است.

 نکات مهم در طراحی انواع لیبل

می توان گفت برچسب یک محصول، اولین برخورد یک مشتری با محصول است. تصور کنید در یک فروشگاه قفسه‌های زیاد، پر از محصولات مختلف با نام‌های تجاری گوناگون وجود دارد، در این بین شما باید بتوانید مشتری هدف خود را به سمت محصول‌تان  جذب کنید و او را برای استفاده از محصول خود ترغیب نمایید. رعایت نکات زیر ‌می‌تواند در طراحی برچسب و رسیدن به هدف به شما کمک نماید.

۱. اولین قدم در تولید لیبل یا برچسب طراحی آن است

برای طراحی خلاقانه و جذاب باید تحقیق نمایید تا مشتری هدف خود را بشناسید. باید درک کنید محصول شما در کجاها فروش می‌رود.

۲. لیبل شما باید با دوام باشد

کیفیت و دوام بالای لیبل نکته‌ای است که حتما باید  رعایت کنید.

۳. ایجاد فراخوان

با استفاده از برچسب‌ها می‌توانید یک فراخوان مستقیم را ایجاد نمایید. به طور مثال‌ می‌توانید کد تخفیفی بر روی برچسب خود چاپ نمایید تا مشتریان را به استفاد از آن محصول ترغیب نمایید.

۴. ‌رقبایتان را بشناسید

به برچسب و نوع بسته‌بندی محصولات رقیب خود توجه نمایید. توجه داشته باشید که شما نمی‌خواهید از آنها کپی کنید بلکه می‌خواهید یک طرح جسوارنه و انحصار طلب برای محصولات‌تان  طراحی نمایید.

۵. از متفاوت بودن نترسید!

پس از بررسی بازار هدف و ‌رقبایتان  وقت آن رسیده که طراحی خود را انجام دهید. اگر بیشتر طراحی‌هایی که دیده اید بسیار محافظه‌کارانه و سنتی است شما به مد روز و عرف جامعه خود توجه نمایید و مطابق با روز پیش بروید. متفاوت باشید این بسیار جذاب است. طراحی شما میتواند در هر دهه فعالیت کاری شما تغییراتی داشته و بروز رسانی شود.

۶. به رنگ توجه کنید

از آنجایی که رنگ اولین عنصری است که مشتری را تحت تاثیر قرارمی‌دهد می‌توان گفت کلید اصلی موفقیت استفاده از رنگ‌های  اثرگذار است. طیف رنگی لوگو و لیبل خود را شناسایی کنید طیف رنگ های گرم یا سرد یا ترکیبی.

۷. 6 ثانیه ارزشمند

مشتری فقط به ۵ ثانیه برای تصمیم‌گیری در خصوص خرید کالا نیاز دارد پس آن را از دست ندهید.

نام محصول را درست جلوی برچسب با فونت واضح و خوانا قرار دهید که به سادگی مخاطب بتواند آن را ببیند.

۸. نکات کلیدی را رعایت کنید

دقت کنید که نکات کلیدی باید کوتاه و ساده باشند. خودتان را جای مشتری بگذارید و بگویید چرا باید این محصول را خرید کند. مثلاً بنوسید این محصول ارگانیک است. ویژگی های تمایز محصول شما با رقبا را شناسایی و روی لیبل محصول درج نمایید.

۹. طرح خود را شلوغ نکنید

با شلوغ کردن طرح خود باعث سردرگمی مشتری می‌شوید و نهایتاً او را از خرید محصول‌تان  منصرف ‌می‌کنید. معمولا در طراحی لیبل یک قسمت طرح اصلی و لوگو و نام محصول به وضوح طراحی میشود و در قسمت دیگر یا پشت محصول سایز جزئیات اعم از وزن، مواد اولیه، تاریخ تولید و انقضاء مجوز ها و استانداردها و … درج میگردد.

۱۰. رزولوشن فایل 

رزولوشن فایل شما باید حداقل ۳۰۰ پیکسل در اینچ باشد.

۱۱. رنگ لیبل

سیستم رنگ لیبل باید بر روی CMYK باشد.

۱۲. حاشیه امن

از طرفین باید حدود ۵ میلی‌متر فاصله قرار داده شود تا در زمان برش طرح شما با مشکل مواجه نشود.

۱۳. رنگ پس زمینه

رنگ پس زمینه را به طور کامل تا انتهای فایل ادامه دهید تا در زمان برش طرح مشکلی نداشته باشد.

۱۴. اندازه فونت

اندازه فونت کمتر از ۶ پوینت را انتخاب ننمایید.

۱۵. تست چاپ

سعی کنید قبل از چاپ یک نمونه سیاه و سفید یا رنگی  را چاپ نمایید تا از نحوه‌ی نمایش نهایی طرح‌تان آگاه شوید.

۱۶. به وضوح تصویر دقت نمایید

استفاده از تصاویر بی‌کیفیت و فاقد خوانایی می‌تواند تاثیر منفی در دید مخاطب بگذارد.

۱۷. چاپ ضد آب

اگر مایلید برچسب شما ضد آب باشد باید از چاپگر لیزری به جای چاپگر جوهرافشان استفاده نمایید.

 

اگر آماده شروع طراحی هستید، می توانید از صفحه چاپ لیبل گروه چاپ شریف بازدید نمایید و با تماس و استفاده از مشاوره رایگان ما به نتیجه دلخواه خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

تراکت تبلیغاتی

نکات مهم در چاپ تراکت

نکات مهم که باید در چاپ تراکت دقت کنیم تراکت تبلیغاتی یکی از موثرترین انواع تبلیغات است که ...
علی رضا
10 آبان 1400
چاپ کتاب

چاپ کتاب و دانستنی ها آن

قطع کتاب چیست: اصطلاحی است که ‌بیانگر ابعاد کتاب است. برای مثال بجای ‌کتاب ۱۷ در ۲۴ میگویند ...
محمد علی شریفی
05 اسفند 1400
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader